Avdelningar

I Hortlax scoutkår har vi just nu fem avdelningar som bedriver verksamhet för barn och ungdomar från åk 1 till och med gymnasiet.

Avdelningarna träffas oftast en gång i veckan från september till juni och har olika scoutaktiviteter som genomsyras av samarbete och gemenskap. Många aktiviteter handlar om naturen och friluftsliv, till exempel att lära sig göra upp eld, sätta upp tält och träna på att hantera kniv och yxa. Under vintersäsongen har de flesta avdelningarna övernattningar och hajker någon gång per termin och under sommaren brukar vi antingen anordna ett eget sommarläger eller åka iväg på läger som anordnas av andra kårer.

Du kan läsa mer om varje avdelning under respektive rubrik. Observera att åldrarna och årskurserna för varje avdelning kan ändras från år till år beroende på antal barn i de olika grupperna.

Om du är sugen på att bli scout, gå in på ”Bli scout” i menyn och anmäl dig.